Photobucket

Thursday, June 9, 2011

home sick..:((

assalamualaikum..:)
hello semua ku dah sampai rumah..hahaha:))rumah terbaek wok..
aku confius seyh macam manalah budak-budak yang dah bese duduk asrama bertahun-tahun..
aku 2minggu pun dah macam apa dah..:))
papepun aku nga try sesuaikan diri di uia nie..

first masa mula-mula masuk wah sumpah aku cuak giler..semua muka pandai-pandai 2..
aku je slenge habis..time mak n family semua nak balik dah,aku pun bajetlah macho kononya cool..hahaha:)
rileks je TAK nangis pun..ah..itulah namanya ego..:)

lepas tue..kitaorang pun ada minggu taaruf atau lebih dikenali sebagai minggu orientasi..
beselah banyak program briefing pasal ept(english placement test) apt(arabic placement test)
fkt (fundamental knowledge test)n quran test..aku apa lagi tido jewlah kerjanya time briefing 2..haish..
macam mana nak examted..hahaha:))

lepas tue mostly semua pelajar kat situ budak asrama..
sek agamalah sek sbplah sek mrsmlah..
smk pekan baru??sapa je yang kenal..haisyh..segan seyh..
dhlah sekolah hebat2..speaking fluently plak 2..
yang aku tau nganguk geleng jerk..hahaha :) dah macam apa dah aku nan diaorang
xpelah..aku pun bukan pandai mana pun..:)

roomate aku dak nilai..sekolah di smka sham..:)
nama dia siti fatihah binti zakaria..:)
alhamdulillah dia boleh ngam dengan  aku..
walaupun dia sekolah agama,,tapi dia xterus pandang sleck kat orang mcam aku nie..:)
fatihah kos physical science..:)
sangat caring n selalu jaga aku..hahaha :)

nie plak ex roomate aku..adlin
sekolah di sek menengah sains selangor..:)
kos law..
adlin memang terbaek..rock macam aku...hahaha.:)
tapi dia dah pindah bilik dah atas sebab-sebab yang xdpat dielakkan..

so tinnggallah kami berdua..:) aku dan fatihah di bilik 211B blok zainab al jahsy..:)
tapii ku xtakut sebab kami punya ramai jiran2 yang peramah..hahaha:)
selalu sedekahkan makanan.selalu nasihatkan aku supaya terus kuat .:)hihi..:)

dah duduk asrama..beselah memang sangat2 penat..
aku kena basuh baju sendiri kena cari makan sendiri kena bersihkan bilik sendiri..
semuanya aku yang kena buat sendiri??oh my god..
sumpah aku penat!!time nielah teringat betapa besarnya pengorbanan seorang ibu.:)
sumpah aku rindu giler2 kat mak aku..
kalau ikutkan hati nak jerk aku balik kampung sekolah kat kampung je..
masuk tingkatan 6 je..dekat dengan mak..makan pun sedap..
tapi smpai bila aku nak duduk celah mak aku je??
aku kena belajar BERDIKARI..

ramai mak aya membe2 aku datang tengok..
bawa makanan,,,bestnyer..aku duduklah sorang2 kat bilik..
takpelah..ayah aku kerja..mak aku jauh kat kampung....




nak g jalan2 mid valley malaslah aku..
tenaga habis duit habis..baik aku duduk dalam bilik tido..:))
dahlah kat sini banyak giler guna duit...ya allah aku baru terasa pentingnya duit walaupun 5 sen..
seminggu dah 100 habis semuanya aku buat tuk makan..
mana taknya nampak coklat nak makan nampak jajan nak nampak aiskrim nak rasa macam setahun tak makan.....ya allah..aku kena berjimat nie..
duit buku xbayar lagi nie..so roomate akupun cari inisiatif cara2 berjimat..
nak tau2??puasalah.insyaallah dapat jimat..sebab beli untuk makan malam jerk..tapi aku takdelah puasa sampai sebulan seperti yang membe aku sarankan..ha??kuruslah aku nanti..hihihi..
buat selagi termampu..:)insyaallah allah sentiasa bantu kita..:)

untuk pengetahuan semua..
ept n apt result aku sangat teruk..
ramai giler yang examted..aku??
level 6 bi level 1 arab..
ya allah...mungkin ada hikmahnya..
aku redha dah..2 tahun aku berada di uia petaling jaya nie..:)
lepas tue..permohonan aku untuk tukar kursus ke medic ditolak..
aku xlayak..xpelah...lepas tue dahlah ditolak kerani tu suka2 nak bagi jurusan lain..
dia bagilah aku bidang farmasi..farmasi??macam best je..
tapi aku plak yang tolak tawaran tu..sebab aku fikir first dah masuk farmasi xboleh ke medic
tapi fahaman aku salah sebenarnya..
takpelah..mungkin ada hikmahnya...:)
aku redha..:))

1 comment:

Anonymous said...

rilek la ekin..hahah..lina kat sini lagi la home sick...gile tak..dapat roomate sumer umh dekat2 ..untung la kan..tpi nasib ada sorang ni rumah kl..jadi tak de la terasa sangt kan...bulan lapan ni baru dapt balik..nak balik fikir kan kekangan masa n pape je la..lina akan habis kan masa dalam bus or train kalau nak balik x sempat nak spent time nan famly..urmmm...skype??even nampak muka parrents lain kan..pape pun redha je la..ayah pesan beljar la elok2 kat perlis tu...:( n one more my roomate sorang pun tak de pengalamn dok asrama..:( bte ekin kuat kan semgat ok..i know u boleh kuat..macam lina....cewah2x yer je

Post a Comment